Retas mėgsta mokytis iš savo klaidų. Žymiai smagiau stebėti kitus, rinkti informaciją ir kitaip stengtis apsisaugoti nuo klaidų, bet… ar 1) to reikia? 2) tai įmanoma? Kai iš savo sekėjos gavau klausimą “5 must know prieš pradenant nuosavą verslą?”, susimąsčiau kodėl ne 10? Kodėl ne 115 arba 222? 😉 Ir net jei turėčiau atsakymą į bet kokį skaičių, ar tikrai atsakyčiau pakankamai išsamiai?

Kaip sako mano verslo treneris Linas Stalnionis, stebuklingos piliulės neegzistuoja ir verslas nėra apie tai. Visgi 5 “must know” tikrai galima išskirti ir šiandien dalinuos su Jumis jais. Taigi, manau, jog tikrai verta sau atsakyti ir prieš pradedant nuosavą verslą žinoti:

  1. Kas yra Tavo tikslinis klientas ir kokias jo problemas išspręs arba norus/poreikius patenkins Tavo produktas/paslauga?
    Kai išsigrynini šią informaciją, pasidaro lengva atsakyti į daugybę eigoje kylančių klausimų. Kaip jau minėjau ankstesniuose įrašuose, labai svarbu žinoti savo kryptį, kurios nepamesi net sunkiausiu metu, jei žinosi vardan ko viską darai. Be to, norėdamas informuoti būsimus klientus apie savo produktą, aiškiai žinosi kokią žinutę formuluoti, kokiais kanalais ją skleisti bei kur ieškoti savo tikslinio pirkėjo.
  2. Kaip Tavo geidžiamas klientas sužinos apie jau sukurtą prekę/paslaugą?
    Informacija apie tai, kas yra tavo klientas, leidžia gerokai lengviau nuspręsti, kokias sklaidos priemones rinktis. Sakykime, jei nusprendei gaminti dantų protezus, o tavo tikslinis klientas yra pensijinio amžiaus vyrai ir moterys, gyvenantys didmiesčiuose ir mėgstantys su vaikaičiais kalbėti telefonu, vargu ar pasieksi didelius pardavimus per Instagramą, net jei apie Tavo protezus kalbės Karolina Meschino. Na, nebent tavo žinutė bus orientuota į perkamąją galią turinčius anūkus, o ne senelius, kurie patys negali sau jų leisti 😉
    Kiekviena auditorija turi savo pomėgius, gyvenimo būdą ir kitus išskirtinumus. Visada verta pasianalizuoti nuodugniau ir tokiu būdu sutaupyti begalę laiko, energijos ir pinigų, netaškant jų ten, kur iškart aišku, jog nebus rezultato.
  3. Kodėl Tavo produktas/paslauga yra patrauklesnis už konkurento? Kodėl jis turėtų rinktis būtent Tavąjį?
    Vienas svarbiausių dalykų prieš pradedant verslą, mano akimis, yra suvokti, jog kad ir kokią veiklos sritį pasirinktum, praktiškai neįmanoma būti joje vieninteliu. Net jei pradžioje tokiu būsi, reikės max. 3 mėnesių, kad atsirastų konkurentai. Tame nėra absoliučiai nieko blogo! Konkurencija verčia stengtis, tobulėti ir išsigryninti savo išskirtinumus. Tiesiog patariu pagalvoti apie juos kuo anksčiau ir neteikti reikšmės besikeičiančioms rinkos sąlygoms. Kai pats tiki savo produktu, žinai kodėl būtent jis yra verčiausias dėmesio, jokie konkurentai nėra baisūs.
  4. Tavo pirminė strategija gali būti netiksli arba ne iki galo apgalvota, todėl eigoje gali tekti ją permąstyti ir adaptuoti!
    Juk teorija yra teorija, o kai pradedi ją taikyti praktikoje, gali atsirasti įvairių netikėtumų arba neapgalvotų detalių. Ir čia taip pat nėra nieko blogo! Svarbiausia nepasimesti, išlaikyti šaltą protą ir gebėti greitai reaguoti. Juk produktas jau bus pristatytas, konkurentai apie jį irgi bus sužinoję, todėl nemiegos ir būtinai pasinaudos galimybe pasimokyti iš svetimos klaidos. Tavo sugalvotas konkurencinis pranašumas gali tokiu nebebūti, bet juk tu puikiai žinai savo prekę/paslaugą, tiki ja ir neabejotinai sugebėsi sugalvoti kitokį pateikimo būdą, kuris ir vėl išves Tave į priekį.
    Versle reikia nuolat galvoti, mokytis, tobulėti ir domėtis. Tai labai smagi kelionė, kurią netikėti nuotykiai tik praturtina įdomesnėmis spalvomis!
  5. Versle verta turėti patikimų šaltinių, kurie padės, patars, suteiks informacijos.
    Jei jau pradėjome kalbėti apie keliones, tai ir žemėlapiu pasirūpinti vertėtų. Tau neabejotinai teks susidurti su iššūkiais. Vieni bus lengvesni, dėl kitų norėsis plaukus nuo galvos rautis, tačiau būsi kur kas geriau pasiruošęs juos priimti, jei nepanikuosi ir žinosi, kur ieškoti trūkstamos informacijos, kas gali suteikti vertingų patarimų ir padės išspręsti susiklosčiusią situaciją. Prisimink, NĖRA NIEKO NEĮMANOMO! Vienaip ar kitaip, jos visos išsprendžiamos 😉

Štai tokiais 5 must know prieš pradedant nuosavą verslą dalinuos su Tavim! Iš pradžių gerai apgalvok ką ir kaip darysi, kuo išsiskirsi iš konkurentų, o tuomet nusiteik klysti ir mokytis! Milžinišką pranašumą turi tie, kas geba pripažinti klaidas, nepasitrigti ties jomis ir išlaikydami šaltą protą judėti pirmyn. Ar tai įgimta savybė? Nebūtinai. Aš savąją išsiugdžiau, todėl tvirtai tikiu, jog #jeiGALIUasGALIirTU 😉

O šiaip, ačiū, jog skaitai! Jei nori pasidalinti mintimis, drąsiai rašyk komentarų laukelyje arba el.paštu liucina.rimgaile@gmail.com. Būčiau be galo dėkinga, jei minėdamas mane arba mūsų aptariamą temą, pažymėtum #gaLIU ir #liucinarimgaile 😉

Gražios savaitės pradžios!!!

Jūsų Liu