Mano aplinkoje nemažai žmonių, kurie vysto savo verslus tradiciniais būdais, o e-erdvėje kol kas žengia pirmuosius žingsnius. Taip, jie turi socialinius tinklus. Taip, jie juose irgi praleidžia nemažai laiko. Visgi dažniausiai jie užima stebėtojų pozicijas. Stebėtojų, kurie mato kaip savo asmeninius prekės ženklus socialiniuose tinkluose vysto gerokai įgudę specialistai, kaip parduoda save ir savo produktus. Vienas ryškiausių jų skirtumų yra tas, kad jie visa tai lygina su offline realybe. Kai gatvėje sutinka kelis mėnesius Instagrame “sektą” asmenį ir pamato praktiškai kitą žmogų, kuris elgiasi ir atrodo ne taip tobulai, jiems kaip minimum sukyla sąmyšis ir jausmas, jog viskas yra dirbtina ir netikra!
Būtent dėl to šiandien noriu paliesti tikroviškumo ir autentiškumo svarbą socialiniuose tinkluose, kuri yra absoliučiai neatsiejama nuo offline realybės.
Praeitame įraše kalbėjau apie asmeninio prekės ženklo vystymo svarbą ir naudą. Tai neabejotinai padeda pritraukti daugiau dėmesio, suburti lojalią bendruomenę ir galiausiai – parduoti daugiau ir brangiau už tuos specialistus, kurie savo asmeninio prekės ženklo nevysto. Visgi šioje vietoje negalime pamiršti labai svarbios grėsmės – jei socialiniuose tinkluose kursite save kitokį, tarsi geresnę savęs versiją, anksčiau ar vėliau auditorija tai supras. Klausiate kaip? Juk jie nesilanko Jūsų namuose, nemato to, kas vyksta, kai kamera išjungta? Pasidalinsiu keliomis pavyzdinėmis situacijomis:
- jei esate mitybos specialistas, kuris savo auditorijai kasdien pasakoja TIK apie sveikos mitybos ir gyvensenos svarbą, rodote kaip valgote TIK sveiką maistą, o nuėjęs į parduotuvę į krepšelį įsidedate 10 varškės sūrelių, didelė tikimybė, jog kasoje Jums iš paskos stovės vienas Jūsų sėkėjų, kuris tai pamatys. Tuomet galimos 2 reakcijos: 1) “Koks apgavikas! Aš čia stengiuosi, vien garintus brokolius kasdien valgau, o jis kraunasi cukraus kupinus saldumynus!”; 2) “Aaaa.. štai kaip.. Na, visi mes žmonės! Reiškia ir man kartais galima vietoj brokolio suvalgyti mėgstamą saldumyną…?”. Antras variantas kur kas geresnis ir mažiau žalingas Jūsų įvaizdžiui bei reputacijai. Visgi turėkite omenyje, kad jei kartais nukrypstate nuo griežtų taisyklių, nereikia to slėpti. Jei būsite nuoširdūs, autentiški ir savo auditorijai parodysite, kad “visi mes žmonės”, ji tik stipriau Jus mylės ir pasitikės!
- jei socialiniuose tinkluose dažnai kuriate Stories ar kito formato video turinį ir labai mėgstate filtrus, nepersistenkite su jais. Ypatingai, jei propaguojate natūralų grožį, kalbate apie sveikos mitybos svarbą veido odai ir t.t. Galų gale, net jei tiesiog esate kažkieno dievaitis ar tam tikros srities gerbiamas specialistas. Pirmiausia, tai atrodo nerimta, o antra, jei kažkas sutiks Jus gatvėje, labai stipriai nustebs ir didelė tikimybė, jog irgi nusivils, nes pamatys raukšleles ar spuogelius, kurių Jūsų rekomenduojamas kremas akivaizdžiai nepanaikina!
- jei kalbate apie tobulų santykių kūrimą, harmonijos paieškas, gyvenimo balansą, kurių pats niekaip nesusikuriate ir nepasiekiate, Jūsų skleidžiamai žinutei labai trūks patikimumo ir būtino pagrindo;
- jei esate grožio specialistas, kuris turi grožio studiją ar saloną, kalba kaip svarbu puoselėti išorinį grožį, būkite pavyzdžiu! Žmonėms, sutikusiems Jus lifte ar gatvėje, neturi kilti abejonių, kad tikite tuo, ką darote ir visa širdimi esate tam atsidavę;
- jei taikote į prabangių prekių ar paslaugų segmentą, prabangūs produktai turi būti gerai pažįstami Jums patiems, t.y. turite gerai jaustis gerai uždirbančių žmonių aplinkoje, žinoti kaip valgomos jūros gėrybės ar kuo skiriasi šampanas nuo putojančio vyno. Dauguma nori pasiekti mokiausią klientą ir dirbant tiek pat uždirbti daugiau, bet ne kiekvienas gali jaustis šiame segmente taip gerai, kaip Mantas Petruškevičius;
- jei kalbate apie maisto derinimą su vynais ir kitais gėrimais, Jums tai turi būti artima ir praktiškai išbandyta (nebent taip ir komunikuojate, kad savo žinias grindžiate knygose ir žurnaluose rasta informacija). Įsivaizduokite, kad nueinate į restoraną vakarienės. Jei su Jumis bus kiti žmonės, kurie nesusiję su šia sritimi, jie tikrai tikėsis Jūsų patarimo ir kad pasirūpinsite tinkamu pasirinkimu visiems. Būtų labai keista, jei tokioje situacijoje pasimestumėte ir neturėtumėte kompetencijos tinkamai išreikšti savo norus aptarnaujančiam personalui.
Taigi, nepamirškite, kad socialiniai tinklai buvo sukurti su mintimi apie tikrų žmonių bendravimą su tikrais žmonėmis. Kad ir kiek laiko dabar praleistume nuotoliniuose biuruose, zoom’e ir t.t., dirbtiniame burbule amžinai gyventi neįmanoma. Galbūt nesusimąstote, bet kiekvienas Jūsų išėjimas iš namų ar iš darbo į visuomenę yra svarbus. Žmonės skiria Jums savo laiko ir dėmesio, kasdien įsitraukia į Jūsų kuriamą turinį, todėl nenuvilkite jų ir realiame, offline gyvenime! Tegul abu šie pasauliai sutampa ir tik dar labiau sustiprina Jūsų įvaizdį bei reputaciją.
Su šilčiausiais linkėjimais,
Jūsų Liu
Liucina,
puikus straipsnis!! Į klausimą, kodėl online kuriamas įvaizdis turi sutapti su realybe, kaip atsakymą/ pavyzdį galiu pateikti Simitri ir Siegel internetinių parduotuvių sėkmę bei instagramų storius panašumus ir verslo sėkmės pranašumus. Simitri parduotuvės sėkmę bei plėtrą lemia jos šeimos nuoširdus darbas, daroma reklama ir visa tai daroma nuoširdžiai ir su Meile. Jie viską daro, kad prekės kuo greičiau pasiektų pirkėjus. Jie ptekiauja tik tomis prekėmis, kurias pati naudoja ir naudoja jos šeima. Sima daug įkelia storių iš darbo vietos, realiai parodo, kiek daug jie dirba, kokie dideli užsakymai, kaip dirba viršvalandžius, kad tik užsakytos prekės kuo greičiau pasiektų pirkėją. Žmonės tą mato, vertina ir pasitiki. Tai atsispindi komentaruose apie juos. O Siegel viską kopijuoja, storius reklaminius žodžius ir t.t.pati nieko nesugalvoja. Be to daug nusiskundimų, nusivylimų…
Jei jau turi asmeninį prekės ženklą, tai privalai jį ir puoselėti, o ne tik turėti..