Praeitą savaitę vaikščiojome su vyru siauromis Vilniaus Senamiesčio gatvelėmis ir eilinį kartą stebėjomės, kiek naujų vietų-vietelių yra pridygę! Vienos mažytės, laikraščiais apklijuotomis sienomis ir kokiais nors įdomiais akcentais (pvz. raudonas pianinas vidury salės). Kitos erdvios, super modernios ir tviskančios prabanga. Prisiminėme ir legendines vietas, kurios prieš 10-15 metų būdavo sausakimšos, jaunimas negalėjo įsivaizduoti savaitgalio be vakarėlio jose, o dabar tie įėjimai tušti, liūdni, patalpos pasenusios ir net nekviečiančios užsukti..

Kodėl taip yra? Galbūt žavėdamiesi socialinių tinklų teikiamomis galimybėmis, originaliomis reklamos idėjomis ir tt., pamirštame labai svarbią taisyklę? Jai ir noriu šiandien skirti šį įrašą.

Taigi, toliau besimėgaudami vakariniu pasivaikščiojimu pradėjome diskutuoti apie kažkada populiariausias vietas. Kas jose buvo tokio ypatingo? Kodėl to nebėra? Arba kodėl į jas nebeužsukame? Pirmosios į galvą atėjusios mintys buvo:

  1. Išsikvėpė, nebeatsinaujina ir nespėja paskui naujausias tendencijas bei tikslinės auditorijos poreikius.
  2. Nemoka prisitaikyti prie naujų reklamos taisyklių, t.y. neišsiskiria iš kitų vietų arba nežino kaip komunikuoti, kad atkreiptų į save dėmesį.

Tikiu, kad visa tai gali būti tiesa ir netgi daugiau priežasčių galima čia prigeneruoti, visgi manau, jog visame informacijos pertekliaus kontekste pernelyg daug galvojame apie instalife ir per mažai apie tikrąją lankytojų patirtį bei jiems kuriamą vertę. Mes galime samdyti geriausius tekstų ir genialiausius reklamų kūrėjus, talentingiausius fotografus ir rūbų, maisto ar kitų sričių stilistus, BET! Jei susižavėjęs nuostabiu turiniu Jūsų komunikacijoje vartotojas nuspręs įsigyti Jūsų produktą, o jis bus nekokybiškas arba jo įsigijimo patirtį lydės nuviliantis aptarnavimas, visa tai neturės absoliučiai jokios vertės.

Dėl šios priežasties šiandien kviečiu trumpam atsitraukti nuo kasdienių darbų ir atsakyti sau į kelis paprastus klausimus:

  • Kokią vertę be savo tiesioginio produkto norite sukurti?
  • Kokią emociją vartotojams norite sukelti?
  • Kokią transformaciją jiems žadate (kas pasikeis į gerą Jūsų užsakovų gyvenimuose, jei pasirinks būtent Jūsų produktus)?
  • Kaip užtikrinsite, kad jis visa tai tikrai gautų? Ar Jūsų kolegos, darbuotojai, partneriai žino apie Jūsų lūkesčius ir kodėl Jums taip svarbu, kad jie būtų išpildyti (aptarnavimo ir bendravimo standartai bei scenarijai, taisyklės, vertybės ir normos, kurios juntamos nepriklausomai nuo to, kieno tą dieną pamaina).

Pati daugybę metų žaviuosi komunikacija ir vertinu ją kaip didžiulę jėgą, kurią įvaldę galime pasiekti išties labai daug! Visgi pirmiausia, manau, kad kiekviename versle reikia susitvarkyti “virtuvę”, t.y. užtikrinti sklandžius procesus nuo užsakymo gavimo iki jo išpildymo. Taip pat nusimatyti ne tik biudžetą super įtaigiai reklamos kampanijai, bet ir ištekliams, kurių dėka bus sėkmingai patenkinta padidėjusi paklausa. Nepamirškite, kad reklama gali būti naudinga ir didinanti pardavimus bei pajamas, tačiau lygiai taip pat ji gali įgauti “sniego gniūžtės” efektą, kai dėl padidėjusio užsakymų srauto nukenčia kokybė, nespėjama pagal terminus, klientai nusivilia ir t.t., ir pan.

Kitas dalykas – tai unikali patirtis, kuri neprivalo Jums daug kainuoti. Tai gali būti visiška smulkmena, bet nelaukta, neįtraukta į kainininką, todėl netikėta. Mažiausias gestas, papildomas išskirtinio dėmesio trupinėlis sušildo kiekvieno mūsų širdį ir skatina didesnį lojalumą, lyginant su kitais prekių ženklais. Esu įsitikinusi, jog žymiai geriau prisimenate kiekvieną kartą, kai jaukiame restoranėlyje Jus aptarnavo jo šeimininkas ar kai atvykus į rezervuotą viešbutį, Jums buvo paliktas ranka užrašytas mielas linkėjimas.

Prismininkite, vieną itin svarbią taisyklę – žmonės perka ne tik Jūsų produktą. Jie perka patirtį ir transformaciją, kuria Jūsų prekė ar paslauga suteikia. Todėl visuomet galvokite ne vien apie pardavimus ir reklamos efektyvumą. Įdėkite širdies ir pastangų, kad reali Jūsų klientų patirtis paskatintų dalintis rekomendacijomis bei sugrįžti ne kartą. Ir dar:

Su meile ir šypsena,

Jūsų Liu 🙂