Apie įvaizdį galima kalbėti labai daug ir labai plačiai. Visgi pirmiausia reikia suprasti, kad šį žvėrį turi visi. Kodėl? Nes mes visi bendraujame tarpusavyje, komunikuojame su išoriniu pasauliu ir tokiu būdu sudarome galimybę įvaizdžiui formuotis. Jis gali būti teigiamas arba neigiamas. Ji galima formuoti arba keisti, jeigu nesame patenkinti esamu. Kodėl? Nes įvaizdis – tai kintantis dalykas, veikiamas begalės vidinių ir išorinių aspektų, kuriuos, įdėjus pastangų, galima pakreipti sau tinkamesne linkme.

Taigi, pirmiausia, įvaizdis – tai asmens jausmai ir nuostatos tam tikros įmonės/prekės ženklo atžvilgiu, nulemti materialių ir nematerialių organizacinių elementų, komunikacijos, asmeninių ir socialinių vertybių. Įvaizdis yra tai, ką darome ir ką kalbame + tai, kokį su mumis susijusį jausmą patiria žmonės. Būtent ten, kur šie dalykai susipina, ir reikėtų analizuoti koks yra mūsų įvaizdis. Beje, jis gali būti analizuojamas ne tik įmonės kontekste. Kaip jau minėjau pradžioje, įvaizdį turi taip pat privatus asmuo ir privatus prekės ženklas.

 

 

Kas dar įeina į šią sąvoką? Reikia pripažinti, jog apibūdinimų yra labai daug, tačiau man asmeniškai labiausiai viską apibendrinanti yra tokia schema:

Pagrindas – esminės idėjos, darbo principai, atliekamos paslaugos, tiekiamos prekės, veiklos ribos ir galimybės, išdėstytos pagrindiniuose dokumentuose, t.y. ką apie save pasakoja pati organizacija/prekės ženklas.

Kultūra – organizacijos darbuotojų pripažįstamos vertybės ir požiūriai, pasireiškiantys elgesiu su klientais, prioritetų pasirinkimu, tradicijomis ir kt. Čia labai svarbu turėti omenyje tokius dalykus, kaip įmonės vizija, misija, vertybės, komunikacijos būdas ir tonas, tradicijos, kurios nėra tik rašytinės, bet iš tikrųjų pripažįstamos ir “išpažįstamos” visų arba bent didžiosios dalies komandos narių.

Identitetas, kuris yra sąmoninga kultūros išraiška. Tai įmonės pasirinktas būdas parodyti save aplinkai, atspindintis įmonės filosofiją ir pabrėžiantis tuos įmonės bruožus, su kuriais ji nori būti siejama. Tai logotipas ir kiti vizualieji elementai, taip pat vidiniai aspektai, susiję su darbuotojais, bei išoriniai aspektai, susiję su klientais.

Kaip pavyzdį noriu pateikti Jums 3 asmenis, besiverčiančius floristika. Kiekvieno labai tiksliai neanalizuosiu, noriu paskatinti Jus tai padaryti ir atkreipti dėmesį į:

  • Kas yra jų veiklos pagrindas? Ką jie apie save pasakoja? Kokioje aplinkoje dirba ir kam skiria savo darbus?
  • Kuo skiriasi jų vertybinis pagrindas? Kokią viziją ir misiją labiausiai tikėtina, jog turi kiekvienas jų?
  • Kaip jie save pristato? Kokią stilistiką ir spalvas renkasi? Kokį bendravimo būdą ir toną? Kokių spalvų ir formų yra jų logotipai?

 

Apibendrinant, šiandien kviečiu pagalvoti ir apie savo, ir apie savo įmonės/veiklos įvaizdį. Kviečiu suvokti, jog net jei su juo nedirbate, jo neformuojate, jis gali jau egzistuoti, bet nebūtinai toks, kokio jo norėtumėte Jūs. Teigiamą įvaizdį sukurti užtrunka. Neigiamą užsitarnauti galima itin greitai. Taip pat greitai teigiamą paversti neigiamu. Dėl to visuomet labai atidžiai stebėkite savo komunikaciją, investuokite savo laiką į savianalizę ir atitinkamai rinkitės tiek KĄ komunikuojate, tiek KAIP ir SU KUO, o taip pat kokie matomi dalykai (logotipas, darbo vieta ir aplinka ar netgi pasirinkti rūbai) Jums padeda arba kaip tik trukdo formuoti norimą įvaizdį.

Jei po šio įrašo kilo klausimų arba norėtumėte padiskutuoti, drąsiai rašykite man komentarų lange arba į el.pašto adresą lcc@liucina.lt!

Su meile ir šypsena,

Jūsų Liu