Vakar tvarkiau savo Facebook puslapį, kuriame prieš kelerius metus komunikavau apie savo, kaip vestuvių planuotojos, darbus. Reikėjo viską ištrinti, todėl peržiūrėjau visus įrašus nuo pirmo iki paskutinio ir pagalvojau, jog šiandien reikėtų atsakyti į štai šį Jūsų užduotą klausimą: Kaip pritraukti klientų verslo pradžioje? Kaip visuomet pasakoju Jums apie tai, kas išbandyta praktikoje. Papasakosiu Jums kokių išvadų priėjau dėl savo komunikacijos, kuri man padėjo jau pirmaisiais metais gauti apie 10 vestuvių organizavimo arba dekoravimo užsakymų, nors apie naująją veiklą pranešiau kovo mėnesį, o šioje srityje sezonas prasideda balandžio ir baigiasi maždaug spalio mėnesį. Antraisiais metais jau turėjau apie 30 renginių ir tai buvo mano stipriausias sezonas, o nuo trečiojo pradėjau mažinti krūvius, nes viskas sutapo ir su Liu Patty desertinės augimu, kas reikalavo daugybės laiko ir energijos abiems verslams.

Taigi, kadangi apie verslo pradžią, svarbiuosius žingsnius jau rašiau, čia norėčiau aptarti su komunikacija susijusius klausimus. Mat sukurti produktą, jį atidirbti iki tobulumo yra viena, tačiau kas iš to, jei apie jį niekas nežino? Šiame savo įraše (nuoroda) labai išsamiai papasakojau, kaip apsirašyti tikslinio kliento paveikslą ir kam to apskritai reikia. Kai žinome kam norime parduoti savo prekę arba paslaugą, tampa kur kas paprasčiau kurti žinutes, pasirinkti kanalus jų sklaidai ir kurti pridėtinę vertę, už kurią vartotojai atsidėkodami tikrai grįš.

Kitas svarbus klausimas yra kodėl vieni greičiau pasiekia savo tikslų ir atkreipia į save dėmesį, o kiti tarsi buksuoja? Štai, ką pastebėjau iš to, kaip vystėsi tiek Liu Patty desertinės, tiek Liucina Rimgailė – Weddings & Events prekės ženklai, ir kas manau, jog išties yra be galo svarbu:

 

Ar Jūsų artimieji, draugai ir bent jau artimiausia aplinka žino, kuo užsiimate?

Pabandžiau prisiminti visą pradžią su renginių organizavimo veikla. Tuomet buvau laaabai jaunutė, nelabai net suvokiau kaip įmonėse vyksta reikalai, tačiau kaip daryti renginius tikrai išmaniau. Investavau į reklamą, rašiau tiesioginius laiškus, kūriau pasiūlymus ir t.t., visgi mano pirmasis rimtas renginys, kurį organizavau ne kaip samdomas darbuotojas, o nuosavos įmonės atstovas, kuriame dalyvavo virš 60 advokatų kontoros darbuotojų, buvo gautas draugo rekomendacijos dėka. Jis žinojo kokią patirtį turiu, žinojo, jog gali pasitikėti, todėl pasiūlė mus kaip organizatorius ir tą užsakymą gavome. Jis tikrai mūsų “neprastūmė”, nes juk dėl vadovo galutinio sprendimo reikėjo pasistengti patiems. Visgi jis žinojo, kad tokias paslaugas teikiame, kad ieškome klientų ir užsiminė tinkamu metu, tinkamoje vietoje kolegoms, kurie tokių tiekėjų kaip tik ieškojo. O jei nebūtų žinojęs?

 

Kuo esate kitokie arba įdomesni už kitus?

Kai nutariau pasukti į vestuvių verslą, jau turėjau Liu Patty. Gaminau desertus vestuvėms ir turėjau tam tikrą auditoriją, tačiau tai tikrai nėra priežastis galvoti, jog desertinės savininkė gali tinkmai suplanuoti vestuves. Visgi atkreipiau į save dėmesį, nes pasiūliau tai, apie ką niekas tuo metu nekalbėjo. Tai buvo express vestuvės per 1-1.5 mėnesio. Tuo metu, kai visi planavimui skyrė nuo 9 iki 12 mėn., tai skambėjo kaip stebuklas! Beje, ne tik užsakovams 🙂 man tai irgi buvo iššūkis, nes tiekėjų ratas smarkiai susiaurėjo, daugumos kalendorius jau buvo užpildytas, visgi pasiūliau tokius sprendimų variantus, kurie puikiai tiko poroms, kurios į mane kreipėsi. Kažkam planavome šventę ketvirtadienį, kažkam ne pilnos dienos, nes tokios ir nenorėjo, o kažkam netracidinėje vietoje, kur iš pirmo žvilgsnio atrodė, jog neįmanoma padaryti kokybiškas vestuves, padarėme įmanoma!

Dauguma mano nuotakų buvo besilaukiančios moterys. Šios poros gal ir nežadėjo tais metais tuoktis, bet pasitaikius tokiai galimybei, pasinaudojo ja. Aš pataikiau į labai siaurą nišą, pasiūliau tai, ko jiems išties reikėjo ir tuo pačiu smarkiai išsiskyriau iš kitų tiekėjų. Kaip minėjau anksčiau, vietoj lėto įsivažiavimo, jau pirmaisiais metais galėjau džiaugtis visai neblogu sezonu, su maždaug 10 organizuotų ir/ar puoštų švenčių. Kaip “no name’ui” manau, kad tikrai geras rezultatas!

 

Ar Jus pažįsta kiti Jūsų verslo/veiklos srities atstovai? Ar juos pažįstate Jūs?

Šiuo klausimu noriu atkreipti dėmesį į komunikacijos svarbą plačiąja prasme. Ne tik kaip į vienakryptį bendravimą, kai kuriate turinį socialiniuose tinkluose arba savo tinklalapyje – kai pasakojate apie save, apie tai, ką galite ir kokie nuostabūs esate. Kalbu ir apie tarpasmeninį bendravimą, savo kolegų, partnerių ir netgi konkurentų (kuriuos visgi esu linkusi vadinti kolegomis) pažinimą.

Ar žinote kuo kvepuoja Jūsų rinka? Kas yra jos dalyviai ne tik vartotojų tarpe? Ar pažįstate Jums svarbių žurnalų bei portalų žurnalistus ir redaktorius, ar einate į specializuotus renginius ir susipažįstate su jų organizatoriais? Ar parodoje sutinkate padaryti kažką daugiau, jei Jūsų paprašo ne tik atstovauti savo įmonei, bet ir pvz. parengti trumpą pranešimą tam tikru klausimu?

Dabar, kai žvelgiu atgal, galiu drąsiai pasakyti, jog nepaprastai daug įvyko mano asmeninių kontaktų, bendravimo ir atvirumo dėka. Pažinau daugybę žmonių, kuriais žaviuosi iki šiol. Kartu augome lygiagrečiai, todėl kiekvienas iš savo pusės galėjome vienas kitam padėti. Su kažkuo įgyvendinau ne vieną kūrybinį projektą, kažkas apie mane parašė savo paskyroje, kažkas tiesiog papasakojo pažįstamiems apie tai, jog egzistuoju ir su kokiu atsidavimu dirbu! Rekomendavome vieni kitus ir patikėkite, kad ir kiek sumokėtumėte už reklamą, kad ir kokius kanalus pasirinksite, ne vienas nebus toks stiprus, kaip word of mouth arba žodis iš lūpų į lūpas!

 

Ar tikrai darote viską kokybiškai ir su Jumis susipažinus realybė atitinka lūkesčius?

Viena vertus klausiu dėl to, kad labai svarbu kokios kokybės turinį kuriate. Man labai pasisekė, jog dar 2015 metais susipažinau su Gabija Monika Vainiute. Ji iki šiol man padeda fotografuodama tiek asmeninio gyvenimo akimirkas, tiek mano įvairiausius projektus. Jos ir kitų profesionalių fotografų dėka visuomet galėjau pasiūlyti kokybišką, vizualiai patrauklų turinį. Visgi dar svarbiau yra tai, jog niekada nekūriau aplink save netikro burbulo. Tai, ką komunikuodavau, atitiko realybę. Tiek atiktų darbų prasme, tiek mano asmenybės prasme. Šypsausi ne tik prieš kameras. Tokia esu ir susitikus gyvai arba per zoom programėlę. Tai reiškia, jog labai atsakingai žiūriu į lūkesčių formavimą ir savo galimybes juos atitikti. Manau, jog tai išties labai svarbu.

Taigi, šiandien pavyzdžiu imdama vieną iš savo išvystytų, bet jau panaikintų prekės ženklų (tik nedidelė jo istorijos dalis liko ČIA), aptariau tai, kas man iš praktikos atrodo, jog yra ypatingai svarbu kuriant paklausų produktą. Kviečiu į komunikaciją pažvelgti plačiau, ne tik kaip į vienakryptį bendravimą ir pasakojimą apie save. Savo rinkos išmanymas yra labai svarbus faktorius, nes būtina pažinoti ne tik techninius aspektus ir vartotojus, bet ir kolegas, partnerius bei kitus reikšmingus atstovus. Svarbu valdyti vartotojų lūkesčius ir neužkelti jų taip aukštai, kad paskui negalėtumėte patenkinti, o vartotojai vietoj teigiamos patirties, liktų nusivylę. Svarbu išsiskirti, pasiūlyti kažką unikalaus, ko kiti negali.

Galų gale, kiekvienoje verslo srityje yra šimtai ar net tūkstančiai konkuruojančių tiekėjų (ypač tokioje mažoje rinkoje kaip Lietuva), visgi žmonės atsirenka su kuo nori dirbti, iš ko užsisakyti, todėl šis dėmesys pasiskirsto ir vieniems atitenka jo daugiau, o kitiems mažiau. Jūsų sprendimas kuriai grupei save priskirti 😉

Linkiu atrasti savastį ir kuo dažniau patirti bendravimo džiaugsmą! 🙂

Gražios savaitės linkėdama,

Jūsų Liu