Labas rytas!

Nežinau ar pamenate, bet nuo kovo vidurio ne kartą rašiau, jog karantinas – tai ne tik grėsmių, bet ir galimybių metas. Be to, kas vyko mano pagrindiniame versle Liu Patty desertinėje, dar viena krizė ištiko šį puslapį, kurio vos nepraradau! Visgi pagaliau galiu pasidžiaugti, jog jis vėl veikia, tad tuo pačiu noriu pasidalinti žinia apie galimybę, kurią būtent šiuo laikotarpiu įžvelgiau ir kurios nutariau nepaleisti. Pristatau Jums savo naująją, komunikacijos trenerės veiklą – Liu Communication Coach, kurios pagrindinis tikslas yra padėti smulkiųjų verslų savininkams atrasti savo produkto išskirtinumą, kitokį požiūrio kampą ir sudėlioti išorinės komunikacijos strategiją.

Bet.. apie viską nuo pradžių 😉

Pirmiausia, kaip kilo mintis užsiimti tokia veikla?

Kai prasidėjo karantinas, maždaug 90 proc. verslininkų pasimetė, tarsi sustingo ir apskritai nustojo komunikuoti. Dalis jų visgi greitai suprato, jog viskas labai sparčiai keliasi į elektroninę erdvę, kurioje būtina palaikyti kontaktą su auditorija. Bet kaip tai padaryti, jei iki šiol nesi to daręs arba kaip persipozicionuoti, jei pasaulinė pandemija privertė atsisakyti tam tikrų prekių/paslaugų ir teko (arba kaip tik pasisekė) pradėti teikti kitas? Pirmieji mano konsultacijos ir pagalbos paprašė keli klubiečiai-verslininkai, tuomet atsirado pirmieji užsakovai, su kuriais aptarėme tokius klausimus, kaip:

  • Kokie turėtų būti mūsų komunikacijos tikslai?
  • Koks mūsų išskirtinumas?
  • Kaip suformuluoti žinutę, kuri tinkamai mus pozicionuos pasirinktoje rinkoje?
  • Kokiai tikslinei auditorijai skirti savo žinutę?
  • Kuriuos komunikacijos kanalus pasirinkti ir kaip jais naudotis?
  • Kaip kryptingai formuoti norimą įvaizdį?
  • Kaip įkvėpti kolektyvą tikėti tuo, ką darome? Kaip paversti jo narius savo produkto ambasadoriais ir tikėti, jog sunkusis laikotarpis yra laikinas?

Bedirbdama su jais visais, galvodama kokią didžiausią vertę galėčiau sukurti, supratau, jog nėra prasmės kurti strategijos už juos! Ne vienas buvo tokias užsisakęs, tačiau ir toliau nekomunikavo, nes nesuprato gauto dokumento paskirties arba kaip jį panaudoti praktikoje. Manau, kad žymiai efektyviau yra kartu eiti pažinimo keliu, kartu mokytis, ieškoti išskirtinumų ir galimybių apie tai pranešti siekiamai auditorijai. Tvirtai tikiu, jog net geriausias komunikacijos specialistas negali kalbėti apie produktą su tokia meile ir užsidegimu, kaip jo sumanytojas ir/arba verslo savininkas, todėl pasirinkau komunikacijos trenerės kelią.

Aš irgi esu tas savininkas, kuriam lengviausia ir geriausiai sekasi kalbėti apie savo verslą 😉 (Vilma Deveikyte foto)

Esu tikra, jog šie klausimai rūpi daugumai – ar tik pradedate mylimą veiklą, ar jau kurį laiką vystote nuosavą verslą. Tokiose situacijose, kaip dabartinė, kartais tenka permąstyti strategijas ir pasirinkti naujas kryptis. Tad smagu matyti, kiek specialistų nemokamai dalinasi savo žiniomis socialiniuose tinkluose, kuriomis irgi galima naudotis! Aš savo ruožtu taip pat žadu įtraukti į #pirmadieniaiapieversla rubriką temas apie komunikaciją, todėl jei turėtumėte konkrečių klausimų, galite drąsiai juos užduoti komentaruose arba el. pašto adresu lcc@liucina.lt, o aš pasistengsiu į visus atsakyti!

Be to, noriu pasidžiaugti, jog šiame kelyje turiu nuostabų partnerį! Tai verslo vystymo treneris Linas Stalnionis (www.linasstalnionis.com), su kuriuo pati dirbau virš 1.5 metų dėl Liu Patty procesų ir kitų klausimų, o dabar sujungiame jėgas, kad smulkiųjų verslų savininkams galėtume suteikti kuo profesionalesnę ir išsamesnę informaciją, padėsiančią auginti ir vystyti nuosavą verslą. Visai netrukus pristatysime ir bendrus projektus, todėl be galo džiaugiuos ir jaučiuos kur kas tvirčiau žinodama kokią didelę vertę galime sukurti kartu!

 

Pabaigai, apie patį prekės ženklą ir kodėl komunikacija?

Komunikacija visuomet buvo dalis manęs. Labai tikiu, jog tai yra vienas galingiausių mūsų turimų įrankių, kurio pagalba galima pasiekti išties labai daug! Dėl to jau besirinkdama studijas, pirmiausia įstojau į Verslo informacijos valdymą, o magistrui pasirinkau Ryšius su visuomene. Universitete įgytas žinias labai greitai pritaikiau praktikoje. Vieni pirmųjų mano darbų buvo tekstų kūrimas tinklalapiams, reklaminių žinučių kūrimas ir išorinė komunikacija, nukreipta į pardavimus. Ilgai netrukus pradėjau savo du verslus – renginių organizavimo ir Liu Patty desertinės, kurių komunikacija ir prekės ženklų vystymu, be abėjonės, rūpinausi pati. Daugiau apie savo patirtį ir kompetencijas papasakojau ČIA.

Taip pat labai noriu papasakoti apie patį prekės ženklą, jo spalvas, simbolį ir reikšmes.

Taigi, prieš pat karantiną grįžau iš kelionės į Australiją. Manau, kad tai buvo gyvenimo kelionė, kuri iššaukė manyje nemažai minčių ir pokyčių. Ten būdama nepaprastai susižavėjau paukščiais Cockatoo (mums geriau žinomi kaip Kakadu). Jie ten skraido laisvėje, kaip Lietuvoje balandžiai. Jų yra įvairių rūšių, netgi su rožiniais pilvukais, kas man iškart priminė “Liu papūgėlę” 🙂

Pasidomėjusi šio paukščio simboline reikšme, sužinojau, jog tai LAISVĖ, džiaugmas, POLĖKIS, gero darbo ir PROGRESO ženklas, triukšmingas, bet pakeliantis upą, SĖKMĖ, įveikiantis kliūtis, bendruomenė, aiški komunikacija, savo geriausios versijos įvertinimas, laimė, ĮKVĖPIMAS, padrąsinimas, kompromiso paieškos, POKYTIS. Šios reikšmės tobulai atitinka tai, ką norėčiau, kad “Liu Communication Coach” neštų su savimi. Noriu, kad manimi pasitikėję verslininkai atrastų savo komunikacijos kryptį lengvai, kūrybiškai ir su polėkiu, kad mūsų darbas rodytų progresą, teiktų džiaugsmo ir įkvėpimo ateities planams. Taigi, mano logotipe matote Cockatoo kaip simbolį, kuris norėčiau, kad mane lydėtų nuolatos ir neleistų pamesti krypties bei tikslo.

Kalbant apie spalvas, mane įkvėpė Australijos gamta ir keli išskirtinio grožio paplūdimiai. Norėjau, kad prekės ženklas simbolizuotų jėgą, kurią rodo vandenyno bangos, ramybę ir užtikrintumą, kuris apima sėdint ant vandenyno kranto, šilumą ir grožį, kurio neįmanoma nejausti, kai esi ten, lengvumą ir kūrybiškumą, kuris apima, kai esi atsipalaidavęs, nestresuoji ir ramiai žvelgi į ateitį, kurią pasirinkai.

Beje, didžiulė padėka ir rekomendacija Aistei Masalskajai, kuri sukūrė man šį puikų logotipą! Nuoširdžiai juo džiaugiuos, kaip ir darbu, kuris vyko labai greitai ir sklandžiai 🙂

Gabijos Monikos Vainiutės nuotrauka (Silk & kisses)

Taigi, šiandien tiek apie galimybes ir grėsmes, kurių proporcijos esamame kontekste kartais gali maloniai nustebinti! Linkiu žvelgti kuo plačiau, atverti širdį ir protą tam, kas galbūt beldžiasi į Jūsų duris, ir nepamiršti komunikacijos, kuri man asmeniškai nesuskaičiuojamą kartą įrodė, kaip smarkiai gali paveikti ir pakeisti žmonių gyvenimus!

Su meile ir šypsena,

Jūsų Liu