Prateitą savaitę pasidalinau su Jumis savo išgyvenimais, kai į taikią ir saulėtą kasdienybę įsiveržė COVID-19 su visomis savo pasekmėmis. Kaip jaučiausi pati ir tikiu, jog dar ne vienas verslininkas. Tekstą pabaigiau klausimais, kuriuos siūlau užduoti sau būtent šiuo metu, kai rinka yra sulėtėjusi, kai kažkas iš jos pasitraukia ir atlaisvina vietos, kurias galima užimti. Taip pat pasianalizuoti ką darote patys ir ką galima būtų tobulinti, kokias spragas užpildyti ir problemines vietas ištaisyti.
Šiandien kviečiu Jus pagalvoti ne apie grėsmes, o galimybes. Apie savo konkurencinį pranašumą bei susiformuluoti unikalų vertės pasiūlymą (UVP), kuris pasitarnaus Jūsų komunikacijoje – apie ją, beje, dažnas verslininkas šiuo metu pamiršta ir be reikalo! Pažiūrėsime, kokiais aspektais vertinami UVP ir ką reikia apgalvoti, kad sukurtum savąjį. Taigi, kviečiu pirmadienį pradėti produktyviai!
Pirmiausia, kas yra unikalus vertės pasiūlymas? Tai yra aiškus teiginys, apibrėžiantis kaip Jūsų pasiūlymas atneša tam tikrą vertę, išsprendžia konkrečią problemą ir išskiria Jus konkurentų kontekste. Tai reiškia, jog kuriant nuosavo produkto UVP, labai svarbūs yra keli dalykai:
- Kokias funkcijas Jūsų produktas atlieka arba kokią vertę sukuria?
- Kokias vartotojo problemas jis gali išspręsti?
- Kuo jis išsiskiria iš kitų konkrentų, dėl ko vartotojai turėtų pasirinkti būtent Jus?
Ieškoti atsakymų į šiuos klausimus niekada nėra per vėlu. Taip, žymiai geriau yra pačioje pradžioje, kai produktas yra tik kūrimo stadijoje. Taip yra racionaliau ir pigiau, nes suteiksite sau galimybę sukurti išties reikalingą, paklausų produktą, kurio nereikės perdaryti. Visgi rinkos politinės, socio-ekoniminės ir kitos sąlygos gali keistis (kas kaip tik šiuo metu yra akivaizdu), todėl permąstyti ir perpozicionuoti savo prekes/paslaugas galima ir su laiku.
Kokių dedamųjų Jums gali reikėti, kad būtų paprasčiau užvesti save ant tinkamo kelio? Pateikiu sąrašą faktorių, kuriuos pasistenkite susirašyti ir pamatysite, jog vien rašant atsiras išties nemažai įvairių minčių! Taigi, apsvarstykite kas yra:
- Jūsų esminės veiklos – kam skiriate daugiausia dėmesio, laiko ir energijos?
- pagrindiniai ištekliai (resursai) – koks Jūsų disponuojamas turtas vertingiausias? Jis gali būti tiek materialus (įranga, nekilnojamas turtas, automobiliai ir t.t.), tiek nematerialus (žinios, know-how, receptūros ir t.t.);
- vertės, kurias siūlote – ką žadate vartotojams, kokias jų problemas sprendžiate, kokias kitas vertes sukuriate?
- svarbiausi aptarnaujami klientų segmentai – koks yra Jūsų kliento paveikslas? Kuo jis užsiima, kur gyvena, kokioje srityje dirba, koks jo šeimos statusas ir t.t.? Kaip Jūsų produktas atitinka jo (ne)kasdienius poreikius?
- vertingiausi partneriai – tikėtina labiausiai vertinate patikimiausius partnerius. Kas jie? Už ką dar juos taip vertinate ir kodėl tai gali būti svarbu vartotojui?
- pagrindiniai išlaidų svertai ir pajamų srautai – kaip keliauja Jūsų pinigai? Kur atsiranda daugiausia sąnaudų ir iš ko uždirbate didžiausią pajamų dalį?
Į visus šiuos klausimus pasistenkite pažiūrėti kūrybiškai. Susikurkite aplinką, kurioje Jums niekas netrukdys, nenublokš minčių ir pasistenkite pažiūrėti maksimaliai nešališkai. Kodėl svarbu tai padaryti? Nes tai leis Jums suprasti, kur šiuo metu esate, ar Jūsų siūlomi produktai:
- svarbūs klientui;
- išties išskirtiniai ir sunkiai kopijuojami;
- atitinka vartotojų lūkesčius ir verčia juos ne tik sugrįžti, bet ir rekomenduoti kitiems.
Susiformulavus unikalų vertės pasiūlymą tampa labai aišku, kur judėti toliau, kokius išteklius tam skirti ir kokią komunikacinę žinutę sukurti, kad galėtumėte visa tai pristatyti. Tuomet atitinkamai galima susidėlioti labai aiškią komunikacijos strategiją su jos tikslais, rezultatais, vertinimo kriterijais, komunikacijos kanalų parinkimu, tekstų rašymu ir t.t.
Ar būtų įdomi ši tema? Ar norėtumėte, kad kitą savaitę daugiau pakalbėtume apie išorinę komunikaciją, o tuomet ir jos strategijos kūrimą? Labai lauksiu Jūsų nuomonių žemiau esančiame komentarų lauke! 😉
Linkėdama nuostabios savaitės pradžios,
Jūsų Liu