Manau, daugelis Jūsų, bent kažkiek besidominčių socialiniais tinklais, juose publikuojamu turiniu ir besinaudojančių jų teikiamomis galimybėmis, pastebėjo, jog pastaruoju metu itin aktyviai kalbama apie ASMENINĮ PREKĖS ŽENKLĄ (APŽ). Kad jį būtinai kurti tam, kad būtum sėkmingas, kad greičiau pasiektum savo arba savo įmonės tikslų, kad sustiprintum savo komunikaciją ir tt.

Bet ar mes tikrai žinome kas yra asmeninis prekės ženklas? Ar tikrai jis yra kuriamas? Jei taip, tai kaip? Ir kokia to vertė, kodėl apie visa tai tiek kalbama? Šiame įraše ir noriu paliesti šiuos klausimus 😉

Pirmiausia, asmeninio prekės ženklo sąvoka pasidarė labai populiari, kai socialiniai tinklai tapo neatsiejama mūsų gyvenimo dalimi. Dažnam ji pradėjo asocijuotis su nuomonių formuotojais arba asmenimis, kurie išleidžia savo vardo produktų liniją. Norėčiau praplėsti šį suvokimą, nes mes visi turime savo APŽ ir negalime pasirinkti – turėti jį ar ne. Tai, kas mes esame, kaip bendraujame, kaip atrodome, kokią emociją kitiems žmonėms sukeliame, kaip save reprezentuojame ir yra mūsų asmeninis prekės ženklas. Tiesiog socialiniai tinklai įgalina mus parodyti save bei savo stipriąsias puses kur kas platesnei auditorijai. Taigi, mes nekuriame asmeninio prekės ženklo. Mes jį vystome ir stipriname, besiremdami tuo, ką turime unikalaus – tai mūsų asmeninės savybės, įgūdžiai, žinios, patirtys ir kt.

Pasidalinsiu su Jumis šiek tiek statistikos, kuri aiškiai parodys, kodėl komunikacijos specialistai taip vieningai pabrėžia APŽ naudą:

  • Asmeniniai socialinių tinklų profiliai auga x10 greičiau ir efektyviau nei įmonių profiliai.
  • 92 proc. vartotojų labiau linkę pasitikėti asmeniniu, o ne įmonės prekės ženklu (brand‘u).
  • 82 proc. žmonių labiau pasitiki įmone, kurios vadovai yra aktyvūs socialiniuose tinkluose. Klientai priima sprendimus pirkti produktą ar naudotis paslauga žinodami, kokia komanda, koks kūrėjas stovi už prekės ženklo.
  • Tai, kad net 24 kartus dažniau žinutėmis dalijamasi iš darbuotojų profilių nei prekės ženklų paskyrų rodo, kad žmogiškieji faktoriai turi nemažai galios.
  • Socialinių tinklų įrašai, skelbiami iš darbuotojų paskyrų, pasiekia daugiau nei 500 proc. didesnę auditoriją nei žinutės, kuriomis dalijasi įmonių paskyros.
  • Turiniu, kuriamu iš įmonių paskyrų, pasitiki 33 proc., o tuo, kuriuo dalijasi jums pažįstami asmenys, net 90 proc. žmonių.
  • Turinys, kuriuo dalijasi darbuotojai, įtraukia net 8 kartais didesnę auditoriją nei iš įmonių paskyrų kuriamas turinys.*

Taigi, kaip jau greičiausiai pastebėjote, komunikacija per tam tikrą asmenį, prekės ženklo ar verslo atstovą yra kur kas paveikesnė. Tai yra absoliučiai suprantama ir logiška. Maža to, galiu tai patvirtinti asmenine patirtimi. Kai pradėjau vestuvių planavimo verslą, o paskui ir Liu Patty desertinės veiklą, asmeninio prekės ženklo sąvokos tikrai nežinojau. Visgi šiandien puikiai suprantu, jog tai turėjo nepaprastai didelę įtaką sėkmingam mano prekės ženklų plėtojimui. Niekada dirbtinai nekūriau aplink save istorijų, visuomet buvau tokia, kaip mane mato kasdien – darbšti, nepailsinti optimistė su šypsena. Pradėjau nuo orkaitės su perdegusia lempute, savo sunkiu darbu ir užsispyrimu pelniau žmonių simpatijas ir jie mane palaikė tolimesniuose žingsniuose.

Ką padariau, kad jie apie tai sužinotų? Visuomet buvau atvira pažintims tiek offline, tiek online formatu! Visuomet be galo vertinau žmogiškąjį ir socialinį kapitalą – tai vienas didžiausių turtų gyvenime. Kūriau santykius ne tik per socialinius tinklus. Buvau savo pačios kuriamų produktų ambasadore ir fane. Kai tiki ir degi tuo, ką darai, kiti irgi tai jaučia 😉

Šiemet pradėjau dirbti kaip komunikacijos trenerė. Ir žinot, labiausiai į šią veiklą mane pastūmėjo mano aplinka – žmonės, su kuriais sukūriau santykį, ir kurie kartais tiki manimi labiau negu aš pati. Kai verslo klube pakeičiau atstovaujamą veiklos sritį, nieko aiškinti ir kompetencijos įrodinėti nereikėjo. Mano asmeninis prekės ženklas buvo pakankamai stiprus, kad žmonės žinotų, jog manimi galima pasitikėti ir rekomenduoti.

Dėl to užbaigti šiandienos įrašą norėčiau man labai patikusiais žodžiais: FAITH IT TILL’ YOU MAKE IT!, kurie parodo kokia pasenusi ir net žalinga yra frazė “Fake it till’ you make it”. Būkite unikalūs ir tikri, žinokite savo stiprybes ir išskirtinumą, kurkite pasitikėjimu grįstus santykius ir išnaudokite absoliučiai nerealias socialinių tinklų galimybes savo asmeniniam prekės ženklui sustiprinti! Tikėkite savimi ir drąsiai ženkite savo sėkmės link 🙂

Su šypsena,

Jūsų Liu

*Tyrimų duomenys iš įvairių mano išklausytų mokymų ir šių šaltinių: šaltinis 1 ir šaltinis 2.